2 Haziran 2017 Cuma

AHHH MİMOZAMMM

     Evettt kablumbağa misali işler yapan ben deniz keçe üstüne yaptığım mimoza desen işlemeyi nihayet bitirdim. İşlemede basit nakış tekniklerinden sap iğnesi ve tohum işini kullandım. İp ise evde kalan örgü iplerinden . Sarı tonlaması için ipin bir kısmı zerdeçalla boyandı 2 ayrı ton sarı elde edildi.




               Mimozanın cazibesine o kadar çok kapıldım ki işleme için bir de şiir yazdım.
                Bakalım beğenecek misiniz?



   Nedir çiçeklere olan tutkunluğum
   Nakışta, çinide,bahçemde büyüttüğüm
   Renklerinde kendimi bulduğum.
   Orkidem, nergizim, hercailim , yüksükotum












     Sanadır sarhoşluğum,
     Dallarında açtığım,
     Yapraklarında solduğum
     Renklerinde kendimi bulduğum
     Ters lalem, gülüm sümbülüm





           Hiç solma diye iplik iplik  işlediğim MİMOZAM

                                             ..................................................


             İşlemeye uygun kombinle çanta dikildi,
             Mevlüde'ye haber etmeden kuzusuna gönderildi.😊😊
             
                                            Acaba  çanta nasıl olduuu??
             


18 yorum :

  1. Merhaba, ilmek ilmek sevgi işlemişsiniz siz ne güzel 💖 Solmayan çiçeklerinize bayıldım, ellerinize sağlık 😙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Nehri Marifet, sevgiyle yapmanın sonucu galiba, teşekkür ederim.

      Sil
  2. Hahahahahaaaa konusturmus yine marifeterini, siire uydun ciceklerinide serpistirmis, hafiften bu kadar marifetli olusunu kiskansammi acaba diye asagilara inerken, sondaki paragrafta koptum:))
    Ama ssstttttt sus aramizda duymadim ben:))))
    Eminim sahane olmustur ve ben o mimozadan tanir, bulurum ki Sema'yi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülme kız çalışkan kablumbağayım ama:))
      Şiiire uygun olacakk yaa serptiim öyyle):))
      Hep kopartacak değilsin ya, dün Sema çantamı paylaşayım dedi de, amannn Mevlüde görmesin dedim, haberin olsun:))
      Vallahi bulursun sen:))

      Sil
  3. Oooo...kutlarım sizi şiirinizi çok beğendim. Ne güzel ilmek ilmek işlemişsin kaleminle doğayı gönlüne sağlık. Yüklüğün de çok güzelmiş Türkan arkadaşıma da bu yakışır dedim.:)
    Sevgiler olsun güzel dünyanıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimmm adaşım, olmuş de mi? ben de çok beğendim.
      Yüksüğüm hediye, aslında kolye ama fotoğrafa uygun olur diye kullandım.
      Olsun en çok ihtiyacımız olan şey o galiba..

      Sil
  4. harika olmuş... benim de aklıma Volkan Konak'ın şarkısı geldi.. Mimoza çiçeği... duygulandım nakışı da görünce..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emine hanım, kalp kalbe karşıymış ben de yazıyı hazırlarken aklımdan geçmişti.

      Sil
  5. Çünkü sen kendinde bir çiçeksin ondandır,
    onlara yakınlığın.
    Ellerine sağlık.Nakış ne terapi ve incelik değil mi? Harikasın.
    Yaratıcı renk bulma durumu,çoook iyi fikir.Akıllı kadın.
    Mevlüde-çanta-kombin ? Merak etmedim sanmayın.Neyse çıkar sonra kokusu da
    inşallah kıskanmayayım dua edin de.
    Seviyorum sizi hamarat güzellerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek kadının çiçek arkadaşları olurmuşş.
      Teşekkür ederim Merih ablacım,
      Pratik zeka yönüm işe yarıyor aslında.
      Gizli bir şey değil , Mevlüdeyi bilirsin çılgın kadın, muzip yorumlar yapar hep. Geçen sene Semaya yaptığım çanta paylaşımıyla başladı her yaptığıma el koyar ' haberim olsa kargocunun nünü keserim alırım çantayı' demişti. O günden beri kuzusunun elbiselerine instagramda bahçeye en son salatamıza el koydu Durum böyle olunca küçük bir espri olsun diye yazmıştım. Sizlerin bilmeyeceğini düşünememişim hemen yazıya minik bir açıklama ekleyeyim.
      Bende senii sevgilimmm:))

      Sil
  6. Unutmadan o yüksük de tam senlik,çok otantik ;
    Zarif nakışlarında-dikişlerinde hep sağlıkla kullan güzelim.
    Mimozalar ancak sen işlersen bu kadar canlı olurdu zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett, yüksüğümü ben de çok seviyorum. Hediye gelmişti, aslında kolye..
      Antideprasan kullanmaya gerek yok her yorumun aynı etkiyi yapıyor Merih ablacımm;))

      Sil
  7. Zerdaçalla boyamak ! Ne tatlı birisin sen Türkan :)

    Bu arada he kare, her emek çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tülin hanım,
      Yüksüğümü her elime alışımda aklıma sizin yüksük koleksiyonu geliyor. Sahii kaç tane oldular?

      Sil
  8. Kutlarım, zerdeçal iyi fikir eminin çanta güzel olmuştur çünkü sevgi ile yapılmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nevcihan hanım, işin sırrı sevgi...

      Sil
  9. Zerdaçal muhteşem bir fayda daha sağlamış ellerine sağlık. intagram da gördüm çantayı uğrayamadım bloguna:) ben de dikişlere gömüldüm bu hafta akşam örgü gündüz dikiş:) temmuz ortası Diyarbakıra geçeceğim Durucuğuma nöbet bana geçiyor:)) bir iki parça bir şey alayım dedim elimden gelen şeylerin üzerinde dünya fiyat ben de kumaşları ortaya çıkardım yapıyorum kendimce.
    Ne zaman dikiş yüksüğüm önüme çıksa aklıma geliyrsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zerdaçal şifalıdır değil mi? benim işlememe de şifa getirdi:))
      Ohh maşallah on parmağında on marifet,ne güzel işler çıkacak kim bilir...Durucuk çok sevinecek, en iyisini yapmışsınız ekonomik ama değerli hediyeler olacak.
      Böyle özel bir tek yüksüğüm var,aynı zamanda kolye.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...